31 juli, 2015

31 juli 2015 - Cluj-Napoca, Roemenië

Vanavond hebben we deze reis afgesloten bij een heerlujk chinees restaurant, dit samen met Bert en Margriet. We hebben hierna afscheid genomen van Margriet. We hebben veel gesproken over vanalles hier in Roemenië en hoe meer ik te weten komen over wat ze allemaal doen, hoe meer ik besef wat voor bijzondere mensen het zijn. Ze zijn gezegend in wat ze doen en leven vol vertrouwen met God, mooi om hier allemaal verhalen over te horen!

De laatste werkdag was vandaag weer een geslaagde. We hebben veel gelachen en enorm genoten van alles om ons heen. Ook vandaag kregen we weer hulp van de bewoners met het verfen van een huisje. We hebben vandaag zelfs met een paar kinderen gedanst. Op het momemt dat een aantal van ons naar het multifunctionele centrum gingen en Gerben en ik nog het een en ander afmaakten hoorden we muziek. Een klein meisje kwam buiten en begon te dansen, wij konden het natuurlijk niet laten en deden ook even mee. Dit werd gewaardeerd. Al gauw kwam er nog een meisje bij en het feestje was compleet. Ze vonden het geweldig, en wij natuurlijk ook. Volwassenen stonden van een afstandje te kijken en kwamen dansend voorbij lopen. Na de lunch kwamen we hier terug om te kijken of de verf goed opgedroogd was. Het meisje was er ook nog en kwam met een pen aanlopen. Ze wou haar naam op mijn arm schrijven. Ik heb dus de rest van de middag rondgelopen met een naam op mijn arm. Het werk van Bert en Margriet is hier ook de oorzaak van. Dit meisje leert lezen en schrijven op de school in de wijk. Hier is ze trots op en dit wil ze op deze manier laten zien. Het is toch geweldig!

Vanacht staat de wekker op 4.00. Het is dan tojd om ons klaar te maken voor vertrek. Terug naar de rijke en luxe wereld. Dit zal wel weer even wennen zijn, net zoals vorig jaar. Maar deze reis pakt niemand ons meer af. We hebben het super leuk gehad, en ik zal hier zeker nog eens terug komen!

GJ