30 juli, 2015

30 juli 2015 - Cluj-Napoca, Roemenië

Vandaag een prachtige dag gehad. We hebben Bert en Margriet geholpen bij het bouwen van hun vakantie huisje. Wat een prachtige omgeving was het, waar we vandaag mochten werken. Het was alsof we in een Amerikaanse cowboy film aan het werk waren. Het was er enorm afgelegen en bijna puur natuur. Helaas was het erg bewolkt en hadden we niet een mooi uitzicht, het is namelijk op een hoogte van ongeveer 1800 meter. Het verschil tussen deze omgeving en de omgeving van Pata rat is enorm. Van een ramp plaats, naar een kunstwerkje van Gods hand. Het was vandaag hard werken en dat ook nog met minder zuurstof. We hebben geprobeert om een parkeerplaats aan te leggen, en we hebben geholpen met de fundering van een huisje. Dit was erg veel werk want de grond zat vol wortels, en om beton naar de fundering te krijgen moesten we eerst beton maken in een kruinwagen en vervolgens afdalen via een dun en stijl bospad naar beneden. Maar de mooie natuur deed ons goed. Alleen al de autorit naar de plaats toe was prachtig. Over een zandpad met allemaal stenen overal en nergens, lang een klein stromend beekje en overal waar je keek zag je natuur. Zo nu en dan zagen we een huis op een plek waarvan je denkt: waarom wonen hier mensen? Het was een plaats van rust, heerlijk!

Morgen de laatste dag hier, nog een dag naar Pata rat om hier ons steentje bij te dragen, dit wordt vollop genieten van alles om me heen. De twee weken zijn snel om gegaan. Maar gelukkig hebben we nog een dag!