19 juli, 2015

19 juli 2015 - Cluj-Napoca, Roemenië

Vanmorgen moesten we weer vroeg op, half 9 stond ons ontbijt klaar want Bert zou ons om half 10 ophalen om naar de kerk te gaan. We zijn naar een vrije gemeente geweest hier in Cluj. De preek werd voor ons vertaald, hierdoor konden wij het gelukkig ook volgen. Het ging over het leiderschap van Jozua. De dienst duurde ongeveer 2 uren. Bijzonder om dan Roemeense liederen te zingen met allemaal mensen die je niet kent. Je zingt de Roemeense tekst maar toch ook ken je de melodie van liederen die we in Nederland ook zingen, bijvoorbeeld die van Ten tousand reasons.

Vanmiddag hebben we verder niet veel gedaan. Wel zijn we even door een deel van Cluj gelopen. Een stad van beton zou je haast zeggen als je er doorheen loopt. Maar zo zullen meer steden in 'de oostblok' zijn. Tijdens dit lopen kom je verschillende dingen tegen waarvan je weet dat je dat niet snel zult zien op straat. Een politiewagen die gewoon op een velg rijdt omdat ze een lekke band hebben. Of een hele rij auto's die achter elkaar op de stoep zijn geparkeerd. Zo zijn er op een dag wel meer dingen. Ik zal jullie daar ongetwijfeld van op de hoogte houden.

Vanavond hebben we als voorbereiding op morgen lekker gegeten bij een pizzaria. Het wad zeer lekker. En het werd nog lekkerder toen we de rekening zagen. Het blijkt namelijk dat je hier kunt eten voor ongeveer 5 euro per persoon. Een goede reden om hier eens op vakantie te gaan (;

Morgen onze eerste werkdag. Om 8 uur worden we opgehaald om naar Pata rat te gaan.Dit betekent dat het ontbijt om 6 uur (Nederlandse tijd) klaar staat. Morgen krijgen we dan ook te horen wat voor klusjes er nog allemaal gedaan moeten worden. Ik durf wel te voorspellen dat dit er veel zijn. Gelukkig maar want we hebben er zin in!

GJ

1. Gerda:
    19 juli 2015
    Heel veel werkplezier en we kijken uit naar je verhaal. Liefs mem.